Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 29 marca 2020

"Zabijanie go nie bawiło. Lubił natomiast chwilę tuż po, pełną wypełniającego go, cudownego spokoju."- Vicious: Nikczemni


Trochę się spóźniłam z publikacją, ale udało się opublikować jeszcze w tym tygodniu. Dzisiaj bierzemy się za "Vicious: Nikczemni".


Tytuł:  Vicious: Nikczemni
Autor: Victoria Schwab
Data wydania: 24.04.2019
Cykl: Złoczyńcy (Tom 1)
Wydawnictwo: We Need Ya

Życie – takie, jakim jest naprawdę – to walka nie między złym a dobrym, lecz między złym, a jeszcze gorszym.
Victor i Eli poznali się na studiach. Genialni, aroganccy i zdolni, od początku zauważyli w sobie tę samą wielką ambicję. W ciągu ostatniego roku zajęć wspólnie zainteresowali się badaniami nad adrenaliną, doświadczeniami bliskimi śmierci i pozornie nadprzyrodzonymi zdarzeniami, które ujawniły, że w odpowiednich warunkach można rozwinąć w sobie nadzwyczajne zdolności. Kiedy ich prosta teoria naukowa zamienia się w poważny eksperyment, sprawy zaczynają się komplikować…
Dziesięć lat później Victor ucieka z więzienia, a jego celem jest znalezienie byłego przyjaciela. W podróży towarzyszy mu znajomy z celi – Mitch, a na ich drodze staje Sydney – ranna dziewczyna, której powściągliwa natura skrywa niejedną tajemnicę.
Wrogowie uzbrojeni w straszliwą moc, napędzani wspomnieniem zdrady i straty, wyznaczyli kurs zemsty. Kto przeżyje pełne nienawiści starcie? Przed wami porywająca opowieść o ambicjach, zazdrości, pożądaniu i mrocznych, nadprzyrodzonych mocach!

Victor i Eli są dwójką przyjaciół. Poznali się na studiach i od tego czasu razem dzielili pokój w akademiku. W ramach pracy badawczej zadanej przez jednego z profesorów badają fenomen osób ponadprzeciętnych. Dochodzą do wniosku, że w procesie zdobywania nadludzkich umiejętności kluczową rolę odgrywa trauma, doświadczenie bliskie śmierci.  Wbrew zdrowemu rozsądkowi postanawiają sprawdzić swoją hipotezę. Ale nie wszystko idzie gładko. I chociaż plotki na temat istnienia osób ponadprzeciętnych są prawdziwe, chłopacy zdają sobie sprawę, że nie wszystko jest takie jak im się wydawało. Ale co doprowadziło do rozłamu między przyjaciółmi? I dlaczego Victor trafił do więzienia?

"Nigdy nie wierzył w przeznaczenie. Na jego gust takie rzeczy za bardzo trącały wiarą w bóstwa, siłę wyższą i zawieszenie ludzkiej siły sprawczej."

W Victorze i Elim już od początku dało się wyczuć jakaś nutkę grozy. Coś złego, co siedziało w nich bardzo głęboko i tylko czekało by móc wypłynąć na powierzchnię. Jednak mimo tego wydawali się być normalnymi studentami o dużych ambicjach. I chociaż oboje w przyszłości mogli wieść podobny los, każdy z nich skończył inaczej.

"Chętnie zagrałby czarny charakter, gdyby Eli faktycznie był bohaterem. Teraz, kiedy wychodziły na jaw nowe fakty na temat jego starego przyjaciela, prawda okazała się o wiele mroczniejsza, a Victor mógł rozkoszować się rolą równoprawnego przeciwnika, oponenta, nieprzyjaciela."

Sam pomysł ludzi Ponad Przeciętnych bardzo mi się spodobał. Ich wątek został bardzo sprawnie wpleciony w otaczającą nas rzeczywistość. Prócz głównych bohaterów nikt nie wie o nich zbyt wiele. Wprawdzie chodzą o nich plotki, ale kto normalny by w  nie uwierzył? W niedomówieniach i przemilczeniach kryje się jednak prawda, w którą ciężko jest uwierzyć.

"Zafascynowało go to: jak ktoś, kto za chwilę będzie odgrywał Boga, może się do niego modlić? Eli najwyraźniej nie przejmował się tą sprzecznością."

Ogromnie wciągnęłam się w historię i ciężko mi było odkładać książkę chociaż na chwilę. Chociaż jak wskazuje tytuł, główni bohaterowie okazali się naprawdę nikczemni to polubiłam Victora. Za Elim jakoś od początku nie przepadałam (chyba jakiś szósty zmysł!).

Moja ogólna ocena to 9/10
W tym marcu to same niezłe książki! 

Recenzja niestety wyszła bardzo krótka, ale nie wiem co jeszcze mogłabym dodać. Jednak jeżeli ja Was nie przekonałam do sięgnięcia po książkę to zapraszam tutaj
Pani Rosemary poczyniła naprawdę świetną recenzję na temat tej pozycji.

imageimageimage
Pozdrawiam image

    https://www.instagram.com/_bluue_butterfly_/   https://www.facebook.com/PannaBluueButterfly/?ref=bookmarks

komentarze

  1. Na co dzień nie czytam książek z męskimi głównymi bohaterami ale teraz chyba tego się podejmę !
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie piszesz o tej książce kochana, ale to nie do końca moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o książce, ale jakoś jej recenzje mi umknęły. Do dzisiaj. I żałuję, że nie sięgnęłam po pozycję wcześniej, gdy miałam ku temu sposobność. Teraz pewnie będę zwlekać i znając mnie, summa summarum nie przeczytam... Ale zapiszę sobie tytuł w liście "do przeczytania", więc może kiedyś mnie coś natchnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się ją przeczytać! 💙

      Usuń
  4. Kochana, zrobiłaś mi dzień! Bardzo mi miło, że uznałaś moją recenzję za wartą podlinkowania :) Ale jeszcze milej mi, że tak Ci się podobała książka, które i na mnie zrobiła wielkie wrażenie. Dobrze, że chociaż jedna osoba w polskiej blogosferze ma gust zbliżony do mojego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ujmę to tak, cieszę się, że się cieszysz! 💙

      Usuń
  5. Mnie też się ta książka podobała. I rozumiem, bo nie jest to książka, o której lekko się pisze. Mnie bardzo podoba się kreacja bohaterów w "Vicious" są tacy jednoznaczni, ciężko ich oceniać i są jak najbardziej dopracowani. :D

    myslizglowywylatujace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam pozycji, brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach :) bardo żałuję, że nie miałam czasu na tę książkę wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się ją przeczytać! 💙

      Usuń
  8. No i do koszyka
    Zabieram♥️

    OdpowiedzUsuń