Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 29 lutego 2020

"To pewnie też część dorastania- żegnanie się z rzeczami, które uwielbiało się robić." - Zawsze i na zawsze


Trochę sama się sobie dziwię. Chyba nigdy nie zdarzyło się w dziejach tego bloga, żeby wszystkie książki z cyklu doczekały się swojej recenzji. Wynika to głównie z tego, że lubię zaczynać wiele książek jednocześnie...nikt nie jest idealny 😂



Uwaga! Mogą pojawiać się spoilery dotyczące pozostałych części! Czytasz na własną odpowiedzialność!




Tytuł: Zawsze i na zawsze (Always and Forever, Lara Jean )
Autor: Jenny Han
Cykl: O chłopcach (Tom III)
Wydawnictwo: Young

Finał bestsellerowej serii, która okazała się hitem Netflixa i podbiła serca nastolatek!
Ostatni rok nauki w liceum Lara Jean zaplanowała co do dnia. Jej idealny, romantyczny związek z Peterem rozwija się dokładnie tak, jak powinien. Wizja wspólnych studiów sprawia, że dziewczyna nie może się doczekać tego kroku w dorosłość. Wszystko jest perfekcyjne!
Do czasu.
Na Larę Jean i jej rodzinę spada lawina nieoczekiwanych wiadomości. Wszystko, co było zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach, trzeba wyrzucić do kosza.
Czy Lara Jean i Peter przetrwają kolejną burzę, która nadciąga nad ich związek? Czy rodzina Song poradzi sobie ze zmianami? I czy każda miłość musi być tak poplątana?


Koniec klasy maturalnej zbliża się nieubłaganie. To czas pożegnania z liceum i zapoznanie z wizją collegu. Peter i Lara Jean planują wspólną przyszłość na Uniwersytecie w Wirginii. Chłopak już dostał stypendium sportowe, natomiast dziewczyna wciąż czeka na wyniki rekrutacji. Jednak mimo silnego podania i dobrych wyników z egzaminów Lara Jean nie trafia nawet na listę rezerwową. W jednej chwili ich wszystkie plany prysły jak mydlana bańka. Nie będzie wspólnej nauki, codziennego widywania się i spędzania wspólnie wieczorów.  Peter proponuje dziewczynie przeniesienie się po pierwszym roku na Uniwersytet w Wirginii. Lara Jean ochoczo przystaje na ten pomysł i chwilowo przestaje zaprzątać sobie tym głowę.


"Myślę, że doskonały szkolny wieczór skończy jako przypadkowy, nic nieznaczący moment, którego się nie zaplanowało ani nie spodziewało. Po prostu się wydarzył. Myślę, że ja już przeżyłam tuzin doskonałych szkolnych wieczorów z Peterem, więc nie czuję potrzeby, żeby bal był niezwykły."


W międzyczasie trwają gorączkowe przygotowania do ślubu. Dziewczyna w pełni poświęca się pracom nad urządzeniem wesela. Opuszcza spotkanie przyszłych studentów, by zdobyć elegancki stolik, który będzie pasował do wystroju. Tak bardzo wciąga się to zajęcie, że nie myśli kompletnie o czekających ją studiach. Jednak niespodziewanie dowiaduje się, że dostała się na jeden z lepszych uniwersytetów. Razem z Chris wybiera się na spontaniczny wypad, żeby zobaczyć "z czego rezygnuje". Okazuje się, że Lara Jean wcale nie chce rezygnować z nauki w tym miejscu.  Peter jednak nie cieszy się szczęściem swojej dziewczyny, co powoduje między nimi dosyć ostrą kłótnią.


"Będziemy zupełnie innymi ludźmi. Kiedy tak myślę o dwudziestoparoletnim Peterze, mam poczucie tęsknoty za mężczyzną, którego być może nigdy nie będzie dane mi poznać. W tej chwili, dzisiaj jest jeszcze chłopcem, którego znam najlepiej na świecie, ale co, jeśli nie zawsze tak będzie? Nasze drogi już się rozchodzą, każdego dnia, tym bardziej, im bliżej sierpnia."


W pewnym momencie miałam wrażenie, że Lara Jean zbzikowała i zapomniała, że to nie jej ślub. Strasznie irytowało mnie jej zachowanie, bo jednak nie wszystko musi być tak jak ona by chciała. Ale kiedy została upomniana przestaje tak obsesyjnie planować ceremonię.


"Stormy nauczyła mnie, że miłość polega na dokonywaniu co dzień odważnych wyborów. To właśnie sama robiła. Zawsze stawiała na miłość, zawsze stawiała na przygodę. Dla niej były jednym i tym samym."


Mam wrażenie, że poprzednie tomy skupiały się głównie na rozumieniu miłości, pokazaniu różnicy między zauroczeniem i zakochaniem oraz o tym jak być w związku. Ostatnia część mówi o dorastaniu, podejmowaniu ważnych decyzji i szukaniu szczęścia. Jednocześnie uczucie między Larą Jean a Peterem wciąż kwitnie, a jedno nie wyobrażą sobie życia bez drugiego.


"Łza spływa mi po policzku. Ta chwila ma w sobie jakiś posmak ostateczności. Wiem to, po prostu wiem. Chris przeskakuje do kolejnego rozdziału. Nawet jeśli się jeszcze zobaczymy, nie będzie już tak samo. To niespokojny duch. Jestem szczęściarą, że miałam ją tak długo."


Ta część wprowadziła mnie w taki stan melancholii. Jako, że jestem w podobnym wieku co Lara Jean już niedługo czeka mnie coś podobnego. Za kilka miesięcy skończy się liceum i zacznę coś nowego, napiszę kolejny rozdział. Tak jak bohaterka książki zacznę powoli, ale już na poważnie wchodzić w dorosłość.


"Nie chcę zapomnieć żadnej z tych rzeczy. Sposobu, w jaki patrzy na mnie w tej właśnie chwili. Jak dreszcze wciąż przebiegają po moich plecach, kiedy mnie całuje, za każdym razem. Chcę to wszystko zatrzymać blisko siebie." 


Trochę tylko żałuję, że zakończenie nie wybiegało trochę w przyszłość... Jestem ciekawa jak będę układać się sprawy między naszymi gołąbkami na studiach.

Moja ogólna ocena to 8/10



Ale...
Tak sobie siedziałam i doszłam do wniosku jak dużo w całym tym cyklu padło tytułów filmów, których nie kojarzę. I wymyśliłam sobie takie wyzwanko:

FILMOWE WYZWANIE Z LARĄ JEAN

Nie wiem czy wiecie, ale jestem totalnie nie filmowa. Nie kojarzę za wielu tytułów i nie znam tych najpopularniejszych. Co ja poradzę, że wolę książki? 🙆‍♀ Ale to wyzwanie to świetna okazja, żeby trochę nadrobić zaległości i zabłysnąć filmową wiedzą.  Przygotowałam listę tytułów, które pamiętam i które naprędce znalazłam, więc prawdopodobnie nie ma tu wszystkich tytułów o których była mowa w książkach. A oto i one:

1. Butch Cassidy i Sundance Kid
2. 16 Świeczek
3. Masz wiadomość
4. Bezsenność wSeattle
5. Amelia
6. Milczenie owiec
7. Szklana Pułapka
8. Kac Vegas 2
9. Obcy
10. Charlie i Fabryka Czekolady
11. Trainspotting
12. Podziemny krąg

Planuję obejrzeć je wszystkie, a potem może zrobię jakiś podsumowujący post (jeszcze się zobaczy). Oczywiście Was też zapraszam do zabawy, szczególnie jeśli tak jak ja nie znacie tych filmów (pewnie większość z Was to przynajmniej jeden kojarzy, w przeciwieństwie do mnie 😂). Jeżeli chcecie pochwalić się tym wyzwaniem gdzieś w Internecie miło mi będzie jeśli o mnie wspomnicie.

Aaaa! Jeżeli ktoś z Was wie, że tej liście brakuje jakiejś pozycji, napiszcie mi o tym.

No to zobaczymy, ile czasu mi zajmie obejrzenie tego wszystkiego 🤣🤣


imageimageimage
Pozdrawiam image 
     https://www.instagram.com/_bluue_butterfly_/   https://www.facebook.com/PannaBluueButterfly/?ref=bookmarks



Książkę przeczytałam dzięki portalowi Czytampierwszy.pl 😉

komentarze

  1. Świetna recenzja, ale to chyba już nie mój target wiekowy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Miłego weekendu 😘😘😘 Dużo dobrych książek w marcu ❤
      O jakim zespole napisałaś u mnie? Bo byłam przedwczoraj na koncercie jednego z najpopularniejszych wykonawców hiszpańskojęzycznych na świecie, nie na żadnym zespole 😁😉😉

      Usuń
    2. Mój błąd 🙈 Musiałam coś przegapić!

      Usuń
  3. Długa lista filmów, ja bym zapewne oglądała przez rok;))) Ale też ciekawe wyzwanie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dałabyś radę zrobić to w kilka miesięcy! Ja już mam za sobą 3 pozycje.

      Usuń
  4. Mam taki sam zegarek! :D Ok, dobra, na temat. Też żałowałam, że nie dowiedzieliśmy się jak ten związek się rozwinął na studiach, ale wiesz, zawsze jest pretekst do napisania sequelu za parę lat ;) Ogólnie trzeci tom, jak i cała seria bardzo mi się podobały, chociaż normalnie nie czytam takiej literatury. A co do filmów, to oglądałam część, tę... hm... męską, nie-romansową :D I z całego serca polecam Podziemny Krąg i Trainspotting. Małe arcydzieła, chociaż zwłaszcza ten drugi zdecydowanie nie dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam problem z Trainspotting. Próbowałam dwa razy. Pierwszy raz skończył się po chyba siedmiu minutach, a drugi po 30. Ale skoro polecasz spróbuję jeszcze raz. W końcu, do trzech razy sztuka, nie? 💙

      Usuń
    2. A tak poza tym to nigdy nie przepadałam za noszeniem zegarków, ale dlatego robię wyjątek, hah.

      Usuń
  5. Czy liście czegoś brakuje? Ciężko powiedzieć - najważniejsze abyś obejrzała to na co masz ochotę i co Ciebie interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio też sporo czasu spędzam przed Netflixem, jest tyle fajnych rzeczy do zobaczenia!

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zobaczenia, do przeczytania, do zrobienia... a czasu tak mało! 💙

      Usuń
  7. książka wydaje się być idealna dla "rówieśników" głównej bohaterki :) ja takie dylematy mam już za sobą ale w pewnym sensie były podobne :) teraz mogę to tylko wspominać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno juz nie czytałam żadnej młodzieżowej książki i ciekawa jestem jak teraz bym je odbierała :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nie pociąga mnie ta seria - wydaje mi się dość infantylna i jakoś nie mam ochoty po nią sięgać. Chociaż pewnie jakbym była w liceum pochłonęłabym ją dość szybko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :D
    Do filmów polecam jeszcze obejrzeć film pt. "Sztuka ścigania się w deszczu",
    który dostępny jest na 3filmy.com. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie! Na pewno go obejrzę! 💙

      Usuń
  11. Od zawsze kocham książki. Przyjaciel zaraził mnie pasją do filmów. Ostatnio popadłam w objęcia NETFLIXA :)więc poniekąd Cię rozumie

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że dorosłość każdy z nas interpretuje inaczej.. niektórzy skończenie liceum inni dużo wcześniej. To jest stan, który każdy z nas czuje, niektórzy stają się dorośli dużo wczesniej :) Co do książki - przeczytam, ale nadrobie pozostałe tomy żeby być na bieżąco :)
    No i ja jestem maniakiem Netflixa ostatnio :D

    OdpowiedzUsuń