Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 7 marca 2020

Tekst między wiosną a zimą


"Szczerze współczuję tym, którzy twierdzą, że śnieg nie ma zapachu ani smaku. Biedni są ci, dla których biały puch pokrywający świat to po prostu zmarznięta woda. Żal mi wszystkich, którym zima kojarzy się tylko z przymusem noszenia ciepłych ubrań i odśnieżaniem szyb samochodowych przed wyjazdem do pracy. Bo przecież zima to...bajka"
 ~Dawid Rosenbaum



Nie wiem czy w tym roku zima była sobą. Czy w ogóle zechciała przyjść. Mam wrażenie, że okres od listopada do marca był jakimś przedłużeniem jesieni, która nie wiadomo kiedy zaczęła ustępować miejsca wiośnie. To nie była ta zima, którą się pamięta z dzieciństwa. Mrozy niby były i nawet przez kilka dni padał śnieg, ale to nie było to. Muszę jednak przyznać, że jeden zimowy dzień udało mi się przeżyć. To była chyba niedziela, zaczął padać śnieg i to tak solidnie, aż ziemia zaczęła pokrywać się cienką warstewką puchu. I padał dosyć długo, bo praktycznie cały dzień. Wyszłam z bratem na zewnątrz. Zorganizowałam wojnę na śnieżki i udało nam się ulepić bałwana, wprawdzie była to taka miniaturka, ale bałwan to bałwan. Cóż... za ten zimowy dzień przyszło mi zapłacić gorączką i bólem gardła, ale było warto.
Zima nie jest okresem, który uwielbiam. Bardzo szybko marznę, a ciągła szarówka i krótkie dni odbierają mi siły i chęci do działania. Ale lubię śnieg. Lubię mu się przyglądać: kiedy pada i kiedy błyszczy się wieczorem światłem ulicznych latarni. Brakuje mi mrozu na oknach i zimowych pejzaży. Faktem jest, że co roku wygląda inaczej, ale sami chyba przyznacie, że to co miało być zimą nie do końca nią było.
I trochę mi szkoda, że było tak, a nie inaczej... Taka kolej rzeczy.
Zobaczymy jaka będzie wiosna :)



imageimageimage
Pozdrawiam image

     https://www.instagram.com/_bluue_butterfly_/   https://www.facebook.com/PannaBluueButterfly/?ref=bookmarks





komentarze

  1. Właśnie dlatego brakuje tej zimy, ludzie się nie hartują .. a jak wiadomo mrozy powodują, że się uodparniamy. A ja uwielbiam śnieg, jak każdą porę roku w sumie ;) może to dlatego, że pracuje jako fotograf i magia zdjęć w okresie zimowym mówi sama za siebie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, krajobrazy zimowe mają swój taki niepowtarzalny urok! 💙

      Usuń
  2. Ja nie znoszę zimy, ale jej brak potęguje choroby, więc zzkoda, że jej praktycznie u nas nie było.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście nie lubię marznąć (chociaż zdecydowanie wolę mrozy niż upały), ale też mi brakuje chociaż tygodnia z trawnikami pokrytymi warstwą śniegu. Ale cóż, jest jak jest, i nasze wściekanie się na brak zimy na nic się nie zda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zimy nie lubie ale troche żałuje ze w tym roku nie zobaczyłam nawet śniegu ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Znani rzucający zaklęcia miłosne, Uzyskaj szybkie rozwiązanie wszystkich problemów związanych z miłością na telefon. W 100% bezpieczne i prywatne szybkie rozwiązanie na telefon, 25+ lat doświadczenia, 24x7 dostępne połączenie lub e-mail teraz.
    E-mail__templeofanswer@hotmail.co.uk
    Zadzwoń___ +2348155425481

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie przepadam za zimą :) ale wiosna, to już coś innego. Wszystko budzi się do życia, jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię każdą porę roku, każda ma urok, a moje plany od pogody nie są zależne, więc mi nie przeszkadzają ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś to były zimy... za dzieciaczka chodziło się na sanki i z pomocą rodziców lepiło olbrzymie bałwany, ot dziecięca radość.
    To prawda w tym roku zima nam poskąpiła, szkoda, bo uwielbiam towarzyszącą magię i klimat.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już niby jestem dorosła, ale gdyby śniegu nasypało na pewno poszłabym pozjeżdżać na sankach. W szczególności, że niedaleko mnie jest taka górka, z której genialnie się śmiga na sankach. 💙

      Usuń
  9. Zima jest potrzebna. Ziemia spija soki i rodzi soczyste owoce. Jestem wygodnicka i były momenty, że dziękowałam za tę wiosenną aurę zimą, szczególnie, gdy nie trzeba było odśnieżać auta, ale narty, jak bez śniegu cieszyć się ze zjazdów???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Gdzie ja się nauczę w końcu na nartach jeździć jak nie będzie śniegu? 💙

      Usuń
  10. W tym roku nie widziałam śniegu leżącego na ziemi. Ot, raz czy dwa padał, ale od razu topniał. Szkoda, że zimy tak naprawdę nie było. A jej brak będzie miał zapewne również konsekwencje dla przyrody w ciągu całego roku... Cóż. Na to nie mamy wpływu...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Tylko śnieg dotykał ziemi i momentalnie topniał. A wczoraj (przynajmniej u mnie) normalnie mini burza śnieżna. Jak wiatr zaczął hulać, a śnieg i grad na przemian sypać, to leży to jeszcze dzisiaj.

      Usuń
  11. I agree with you, winter is a fairy tale))
    https://beautypumma.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ah.. Trochę tęsknię za lepieniem bałwana, czy też ogranizowaniem "kuligów" dla całej rodziny. Było przy tym mnóstwo zabawy i można było super spędzić czas.

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zapraszam na mojego Bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy to było, jak byłam na jakimś kuligu! Z chęcią bym to powtórzyła, ale niestety nie ma jak :/

      Usuń
  13. Masz rację ostanio nasz zima zdecydowanie barzdiej przypomina jesień aniżeli zime więc... trochę mimo,ze też jestem zmarzluchem brakuje mi śniegu i tej otoczki- zwłaszca w okresie świąt Bożego Narodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta bez śniegu są takie trochę mniej magiczne, ale cóż poradzić?

      Usuń
  14. ojj ja mega żałuję, że nie było takiej prawdziwje zimy... :D chociaż teraz to już na maksa chcę wiosnę taką mega ciepłą ;DD

    OdpowiedzUsuń
  15. W mojej miejscowości w tym roku zimy nie było, jedynie pod koniec lutego przez jeden dzień padał śnieg, jednakże na drugi dzień już stopniał. Mam nadzieję,
    że wiosna mimo wszystko będzie piękna, bo u mnie już krokusy zakwitły na ogródku :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już też wyszły pierwsze krokusy i zaraz zakwitną żonkile 💙

      Usuń
  16. Ja nie lubię zimy. Gdybym mogła wybierać, to chciałabym, żeby w ogóle jej nie było. Cieszę się, że w tym roku jesień została z nami na dłużej. Zwłaszcza, że to właśnie jesień jest moją ulubioną porą roku.
    Przyroda pełna kolorów, a potem szarość i melancholia. A teraz wiosna, która ponownie budzi świat do życia.

    OdpowiedzUsuń