Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 26 października 2019

Znaleźliśmy gwiazdy,ty i ja. Można je dostać tylko raz. — Tamte dni, tamte noce


Gdzieś tam pomiędzy ślęczeniem nad podręcznikami, czytaniem lektur oraz uczeniem się jak jeździć samochodem, by nikogo nie potrącić udało mi się coś przeczytać. Bohaterem dzisiejszego postu zostanie książka "Tamte dni, tamte noce" z portalu Czytampierwszy  Nie przedłużam i zapraszam.



Tytuł: Tamte dni, tamte noce (Call me by your name)
Autor: André Aciman
Data wydania: 12 stycznia 2018
Wydawnictwo: Poradnia K

Tamte dni, tamte noce” („Call Me by Your Name”) to historia nagłego i intensywnego romansu między dorastającym chłopcem a gościem jego rodziców w letnim domu we Włoszech. Obaj są zaskoczeni wzajemnym zauroczeniem i początkowo każdy z nich udaje obojętność. Ale w miarę jak mijają kolejne niespokojne letnie tygodnie, ujawniają się ukryte emocje: obsesja i strach, fascynacja i pożądanie, a ich namiętność przybiera na sile. Niespełna sześciotygodniowy romans jest doświadczeniem, które naznacza ich na całe życie. Na Rivierze i podczas namiętnego wieczoru w Rzymie odkrywają coś, czego boją się już nigdy nie znaleźć: totalną bliskość.

Początek wakacji zazwyczaj wszystkim nastolatkom kojarzy się z odpoczynkiem, czasem wytchnienia od szkolnych ławek i zatłoczonych korytarzy. Ale Elio to trochę inny nastolatek, nie jest jak wszyscy i wcale mu to nie przeszkadza. Jest synem szanowanego profesora, dlatego prawdopodobnie nie zdziwi Was fakt, że chłopak jest inteligenty, a do jego zainteresowań należy muzyka czy poezja. Dla Elio wakacje kojarzą się z nowym stypendystą, który na krótki okres dwóch letnich miesięcy przejmie jego pokój, by móc realizować swój projekt. W tym roku ich włoską rezydencję odwiedza Oliver, niezwykły Amerykanin, który potrafi oczarować wszystkich. I to właśnie on budzi w chłopaku uczucia, których do tej pory nie znał.

"Uwielbiam jak powtarzał coś, co przed chwilą ja powtórzyłem po nim. Kojarzyło mi się to z pieszczotą albo z gestem, który za pierwszym razem jest zupełnie przypadkowy, ale za drugim, a tym bardziej trzecim razem staje się intencjonalny."

Wakacje spędzone z Oliverem, to dla Elio czas, kiedy odkrywa on nieznane mu dotąd uczucia. Próbuje zdefiniować i nazwać to, co czuje do starszego od siebie chłopaka. Początkowo ich relacje przypominają nieśmiały taniec, gdzie każde z nich boi się błędnego kroku, który może wszystko zniszczyć. Obchodzą się ze sobą ostrożnie, z dystansem, próbując wybadać grunt, na którym stoją. Ich uczucia powoli przybierają na sile, zmieniają swoją strukturę i coś co wydawało się pragnieniem na jedną noc, staje się bardziej trwalsze i stabilne.

"To twoja sprawa,jak pokierujesz swoim życiem,ale pamiętaj, że nasze dusze i ciała są nam podarowane tylko raz."

Tamte dni, tamte noce to powieść o odkrywaniu własnej seksualności. Mówi o miłości, którą ciężko rozpoznać od razu i o zabiegach dwójki młodych ludzi, którzy są trochę zagubieni w swoich uczuciach. Książka nie jest przepełniona scenami +18, ale jeśli się już pojawiały, to jak na mój gust były trochę zbyt...drastyczne? wulgarne?  Mam wrażenie, że jestem nadal za młoda albo po prostu nie przystosowana do czytania takich rzeczy. Kiedy pojawiały się takie sceny miałam ochotę omijać je baaaardzooo szerokim łukiem, byleby nie musieć o tym czytać.  Jednak mimo tego, że pewne strony po prostu ominęłam, byłam ciekawa jak potoczy się historia tej dwójki i czy dane im jest szczęśliwe zakończenie. Chociaż książka mnie nie wciągnęła i kilka razy musiałam robić przerwy, by nabrać ochoty do ponownego czytania.

"Istnieje prawo, które mówi, że jeżeli ktoś zakocha się na zabój, to druga osoba musi odwzajemnić to uczucie. Amor cha'a nullo'amato amar perdona - Miłość, co zawsze miłością się płaci, mówi Francesca w "Piekle" Dantego. Po prostu czekaj i nie trać nadziei."

Moja ogólna ocena to 6/10 
A czy Wy czytaliście już tę książkę? Co sądzicie o powieściach z wątkami LGBT?

imageimageimage
Zapraszam na:
 Facebook
Pozdrawiam  image

komentarze

  1. Chociaż to nie moje klimaty, to i tak ją zamówiłam. Jestem ciekawa, jak są odbiorę :) raz na jakiś czas trzeba przeczytać coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa twojej opinii o tej książce! 💙

      Usuń
  2. Sporo o niej słyszałam, ale jakoś mnie nie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, nie jestes zbyt młoda. Ja mam 30 lat i już niejedno w sypialni robiłam i dla mnie też te sceny były po prostu okropne. Powaznie, masturbacja brzoskwinią i późniejsza jej konsumpcja? Nie, nie, nie. Nie potrzebowałam tej sceny do szczęścia, wręcz przeciwnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ten moment był okropny i obrzydliwy. Nie chciałam o tym czytać 😶

      Usuń
  4. O tej książce było swego czasu bardzo głośno...ale chyba jednak nie dla mnie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam dotąd tej książki. Sama nie wiem czy mnie zaciekawiła... Może jak ją spotkam to z ciekawości wezmę, ale specjalnie szukać nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy tylko mnie śmieszy przełożenie tytułu z angielskiego nią polski? Nie czytałam tej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy ta książka przypadlaby mi do gustu. Szczegolnie przez te wulgarne sceny seksu

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już co nieco o tej książce, ale raczej nie moje klimaty :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam, ale średnio mi się podobała :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Trochę był szal na tę książkę i nie raz już miałam ochotę przeczytać ale nie było okazji. Pewnie kiedyś w końcu sięgnę. Sama też poruszyłam wątek LGBT w swojej książce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam tej książki, ale słyszałam o niej.
    W sumie romans jak romans. Nie mam nic do związków homoseksualnych. Każdy człowiek jest inny i sam decyduje z kim chce się wiązać :)
    Generalnie uważam, że dobrze, że pisze się książki i obi filmy z elementami LGBT, dzięki temu takie osoby nie czują się bardzo wyobcowane i "dziwne". W społeczeństwie powoli wreszcie coś się zaczyna ruszać w tej kwestii i wiele osób zaczyna rozumieć, że to są normalni ludzie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jak i film na jej podstawie były jakiś czas temu głośne, ale ani nie czytałam ani nie oglądałam tej historii. Gdy przeczytałam wyżej w komentarzu jakiego typu sceny można tam znaleźć to niesamowicie się zraziłam i już wiem, że raczej nie sięgnę po tą powieść, gdyż obrzydza mnie coś takiego. Co do wątków LGBT to spoko, miłość to miłość, aczkolwiek rzadko czytam opowieści z tym wątkiem bo po prostu ostatnio nie mam ochoty czytać jakichkolwiek romansów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubie takie książki, romantyczne, poruszające dające nadzieje i wnioski :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2019/11/summer-is-back.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Pobudziłaś moją ciekawość
    Uczucia mają to do siebie, że nigdy nie należą do najłatwiejszych

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak najbardziej słyszałam o tym filmie, oglądałam początek, ale jego charakter nie zachęcił mnie, wydawał się taki smutny i ponury mega :D

    https://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawe czy mojej siostrze by podeszła ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń