Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 27 maja 2019

Bestia straszliwa jest


A ja nadal czytam książki z serwisu Czytampierwszy!(Udało mi się wymienić punkty na książkę, stoi już na półeczce!) Dlatego, znowu recenzja książki. Nie przedłużam i zapraszam

Tytuł: Bestia (The Beast is An Animal)
Autor: Peternelle van Arsdale
Data wydania:13 marca 2019
Wydawnictwo: Poradnia K

Mroczna, oniryczna baśń. Książka zmrozi krew w żyłach nawet czytelników o mocnych nerwach.
Pewnego razu, w pewnej wiosce na świat przychodzą bliźniaczki. W tym samym roku rozpoczyna się okres głodowej suszy. Mieszkańcy obwiniają za klęskę nieurodzaju nowo narodzone dzieci i wypędzają je wraz z matką do lasu. Lata później odczłowieczone bliźniaczki – pożeraczki dusz – powracają. Dręczone głodem uśmiercają niemal całe Gwenith, oszczędzając jedynie Alys i pozostałe dzieci. Pięćdziesięcioro ocalałych biorą pod swoją opiekę mieszkańcy sąsiedniej osady. Alys – dziewczyna o tajemniczym darze, którego nie może ujawnić, bo zostałaby nazwana czarownicą, jako jedyna nie obawia się pożeraczek dusz. Ciemny las ją wzywa. Tymczasem Starsi nakazują budowę drewnianego ogrodzenia, które ma ochronić Defaid przed potworami Bestii… Kiedy uderza katastrofa, Alys wyrusza w mroczną podróż, w której musi uratować swój świat. Podroż w najciemniejsze zakamarki lasu – i własnej duszy.
Prawa do ekranizacji książki zakupiła wytwórnia filmowa Amazon Studios, a produkcją ma się zająć Ridley Scott.

Główną bohaterką jest Alys. Poznajemy ją, kiedy jest ona w wieku siedmiu lat. Dziewczyna panicznie boi się nocy; nie potrafi poczuć się bezpieczna w wszechogarniającym mroku. Bezczynne leżenie i czekanie na sen irytuje ją do tego stopnia, że postanawia zmierzyć się z ciemnością na zewnątrz. Wychodzi z domu akurat tej feralnej nocy, kiedy jej wioskę postanowiły nawiedzić pożeraczki dusz- Angelica i Benedicta; bliźniaczki, które wraz z matką zostały wygnane z tej samej wioski przed laty. Mszczą się one na mieszkańcach wioski za wyrządzone krzywdy pozbawiając wszystkich powyżej 15 roku życia duszy.  Alys wraz z innymi osieroconymi dziećmi zostaje wysłana do sąsiedniej wioski. Tam w zamian za pożywienie i dach nad głową musi nocą, tuż za drewnianym ogrodzeniem, strzec wioski przed niebezpieczeństwem. Jednak czy drewniana zapora skutecznie obroni mieszkańców przed pożeraczkami?

W międzyczasie okazuje się, że Alys nie jest normalną dziewczyną. Posiada zdolności, które przejawiają straszliwe bliźniaczki. Dziewczyna chociaż naprawdę nie chce krzywdzić innych, cały czas balansuje na granicy dobra i zła. Staje przed poważną misją jaką jest ocalenie istniejącego świata.

Cała powieść utrzymana jest w mrocznym, ale zarazem baśniowym klimacie.Utwór zachowany jest w tonie strasznej opowiastki na dobranoc. Nie wiem czy to trafnie, ale kojarzy mi się z kołysanką "Był sobie król".

Ważnym elementem w tej książce jest przyroda. To w leśnym otoczeniu dochodzi do ważniejszych wydarzeń, co sprawia, że czuje się, że w opowieści jest jakiś pierwotny element, jakiś dziki instynkt, który ciągnie nas w stronę lasu. Natura jest opisana w dwojaki sposób. W pewnych miejscach możemy rozpływać się nad pięknem przyrody, natomiast w innych możemy poczuć grozę i strach przed tym co czai się w leśnym poszyciu.

Książka jakoś bardzo mnie nie zachwyciła. Była dobra i dosyć szybko się ją czytało, ale drugi raz na pewno bym jej nie czytała. Na podstawie tej książki ma wyjść film i jeżeli jego twórcy zachowają ten mroczno-baśniowy klimat, może to być bardzo dobry film.


Śmierć miała w sobie po prostu coś odmiennego od życia.


Nagie korzenie i gałęzie zgarbione jak ramiona... Wyglądają nad tą wodą jak potwory.

Muszę iść dlatego, że cię kocham. Kocham cię, więc by móc do ciebie wrócić, muszę wymazać czerń ze swojej duszy.

Szczęście. A więc tym jest. Radością z posiadania ciała, zmysłów. Świadomością, że ma się dokąd wracać. I bezwzględnym, odwzajemnionym kochaniem.


Gdy powróciła, przyjął ją z otwartymi ramionami. Nie przestał czekać ani na chwilę. Tak jakby czekał na nią, odkąd się urodził.


Moja ogólna ocena to 6/10

Wiem, że wielu z Was ma inne upodobania co do książek, więc napiszcie mi co ostatnio czytaliście!

imageimageimage
Zapraszam na:
 Facebook
Pozdrawiam  image
www.czytampierwszy.pl

komentarze

  1. Nie wiem czy sięgnę po tą książkę ^^ ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka wdaje się bardzo fajna! Taka miła odmiana od poważnego, pełnego zobowiązań fantasy...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie plusem tej książki może być to, że jest to książka jednoczęściowa i dosyć lekka.

      Usuń
  3. Lubie klimat mrocznej baśni, więc książka jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo! To polecam poczytać w wolnej chwili! 💙

      Usuń
  4. Hmmm z opisu tak mi się wydaje że trochę przekombinowane, ale nie przeczytam sama to się nie przekonam;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zmieniłabym trochę opis. Na pewno wyrzuciłabym słowo "Oniryczna", bo sama musiałam sprawdzać co to znaczy.

      Usuń
  5. Okładka mi się podoba! Ale jakoś nie wiem czy mam ochotę na tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego. Ja jako, że przepadam za fantasy torturuje swoich czytelników pozycjami z tego gatunku.

      Usuń
  6. Podoba mi koncepcja utrzymania tej ksiązki jako baśni. Mimo,że raczej nie siegam po fantasy ani fantastykę to ta pozycja do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Był sobie król, był sobie paź i była też królewna.. Nie wiem czemu gdy przeczytałam tytuł kołysanki, zaczeła mi chodzić po głowie :D Książka wydaje się ciekawa, w klimacie w którym aktualnie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka na pewno jest ciekawa, jednak to nie są moje klimaty.. aczkolwiek tak trochę kusi mnie, żeby się za nią zabrać. Przekonać.. bo wiadomo, że czasami książki potrafią pozytywnie zaskoczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. definitywnie nie jest to książka dla mnie :D Ale w formie filmu pewnie bym się skusiła ;)
    Lubię czytać książki realistyczne, ale fantastyka w filmach jest fajnym elementem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam taki styl książek bajkowo/baśniowy połączony z mrocznym klimatem/elementami horroru. Zawsze chętnie wyszukuję i sięgam po takie książki zarówno dla dorosłych jak i te mroczne opowiastki dla dzieci :) Bestii jeszcze nie czytałam ale z pewnością chcę do niej zajrzeć ^^

    OdpowiedzUsuń