Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 29 stycznia 2020

"Miłość jest przerażająca, bo przynosi zmiany" -Do wszystkich chłopców, których kochałam


Trochę czasu minęło odkąd pojawiło się tu coś konkretnego. Pora to zmienić! Dzisiaj przychodzą do Was z nową książką! Zaczynajmy!



Tytuł: Do wszystkich chłopców, których kochałam (To All the Boys I've Loved Before)
Autor:Jenny Han
Cykl: O chłopcach (Tom 1)
Wydawnictwo: Young

Lara Jean właśnie zaczyna naukę w klasie maturalnej. Jej starsza siostra wyjechała na studia do Szkocji, zrywając przy tym z chłopakiem, a młodsza robi wszystko, aby zaszczepić w ojcu chęć posiadania psa.
Dziewczyny Song, jak same siebie nazywają, kilka lat wcześniej straciły matkę i dbają o to, aby nie zapomnieć o swoich koreańskich korzeniach i najbardziej ułatwić ojcu wychowanie trójki dorastających córek.
Lara Jean w pudle na kapelusze, które dostała od matki, trzyma listy miłosne. I to nie byle jakie! Dziewczyna napisała je sama i skierowała słowa do swoich byłych obiektów westchnień, by ten sposób wyleczyć się z niechcianego uczucia. Łącznie powstało pięć listów, które nigdy nie miały trafić do adresatów.
Jednak ktoś ukradł pudło i wysłał spisane na papierze słowa, które miały wyleczyć złamane serce dziewczyny. Wszyscy chłopcy, w których kiedyś kochała się Lara, otrzymują wiadomości. Całą sytuację można by obrócić w żart, gdyby nie to, że jednym z nich, jest były chłopak starszej z sióstr Song. 

Zaczął się kolejny rok, wraz z nim przyszedł styczeń, a niedługo potem ferie zimowe. Tuż po przerwie świątecznej czekały na mnie matury próbne z przedmiotów rozszerzonych, a na dwutygodniową zimową przerwę dostałam specjalną dawkę zadań. Tyle roboty, a mnie aż skręcało, bo ile można nie czytać książek? Wybór ostatecznie padł na młodzieżówkę, bo lekka, szybko się czyta i łatwa w obejściu.

"Nigdy nie podejrzewałabym jej o tchórzostwo. Po chwili jednak stwierdziłam, że jeśli w grę wchodzą sprawy sercowe, nigdy nie można być pewnym, jak ktoś się zachowa."

 Lara Jean to bardzo pozytywna postać, która dopiero odkrywa różnicę miedzy zakochaniem, a miłością. Ma dwie siostry i tatę, który czuwa nad całą trójką. Jej mama zmarła już jakiś czas temu, jednak dziewczyna ciągle przywołuje związane z nią wspomnienia. Poza tym Lara Jean uwielbia piec różnego rodzaju słodkości, interesuje ją kultura starszych pokoleń, a kiedy się zakochuje pisze listy.

"I płakałam. Płakałam za tym, co się skończyło, zanim się zaczęło. Płakałam nie dlatego, że Josh wybrał Margot, ale ponieważ to ona wybrała jego. "

Jak dotąd listów było pięć, po jednym do każdego z chłopców, którzy w pewnym momencie życia zawrócili jej w głowie. Jednak nie miały one nigdy trafić do adresatów, a leżeć bezpiecznie w pudle na kapelusze. Jednak pewnego dnia owo pudełko znika, a wraz z nim cała zawartość. I tak zaczynają się problemy... Aby ukryć uczucie przed byłym chłopakiem siostry, Lara Jean spisuje umowę z Peterem Kavinskim (jednym z byłych obiektów westchnień). Na mocy tego paktu zostają para, chociaż nie taką prawdziwą. Co się stanie, kiedy w tym układzie zacznie kiełkować uczucie?

"Kiedy to powiedział, moje serce na chwilę się zatrzymało, przestałam oddychać i zakręciło mi się w głowie. A potem ta chwila minęło tak samo szybko, jak nadeszła."

Bardzo polubiłam główną bohaterkę. Może to dlatego, że jest w podobnym wieku, a może dlatego, że podobnie jak ja, kierowcą jest nie najlepszym. To sympatyczna dziewczyna, trochę skryta i cicha, ale trzymająca się swoich zasad. Bardzo ceni sobie swoją rodzinę i więź z bliskimi, a do tego każdy rozpływa się nad jej wypiekami. Jednak trochę za bardzo panikuje i czasami ponosi ją wyobraźnia, chociaż stara się strofować.

"Miałam świadomość, że czując to, co czułam, i myśląc to, co myślałam, byłam skrajnie nielojalna wobec Margot. Więcej- to była zdrada. Choć nikt o tym nie wiedział, czułam się obrzydliwie."

Jak to bywa z młodzieżówkami, nie jest to książka jakoś bardzo rozbudowa i ambitna. To lektura raczej na jeden wieczór czy trochę dłuższą podróż. Wskazana jest również kiedy nie mamy ochoty na głębsze analizowanie wydarzeń. Pisana prostym językiem, dzięki czemu jest jedną z tych lekkich pozycji.

"Peter miał rację. Wszyscy się na nas gapili. Tylko że w odróżnieniu od niego nie byłam przyzwyczajona do takiego zainteresowania. Czułam , jakbym nałożyła zupełnie nowy, jeszcze niesprany sweter, którego twarde włókna drażnią mi skórę."

Z Larą Jean i jej przygodami spotkałam się wcześniej, ale w formie filmu. Chociaż muszę przyznać, że niewiele z niego pamiętam. Powiem krótko, jak dla mnie książka jest lepsza jest od jej adaptacji.

Moja ogólna ocena to 7/10

Mieliście już do czynienia z tą seria? Co obecnie czytacie?


Książkę przeczytałam dzięki portalowi Czytampierszy.pl

imageimageimage
Pozdrawiam image 



     https://www.instagram.com/_bluue_butterfly_/   https://www.facebook.com/PannaBluueButterfly/?ref=bookmarks

komentarze

  1. Miałam dokładnie takie same odczucia! Bardzo fajna młodzieżówka, niespecjalnie ambitna, ale czyta się ją przyjemnie, a właśnie o to przeciez chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie troche mieszane odczucia co do tej książki. Nie wiem czy sie na
    nia zdecyduje

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam dużo o tej książce ale jakoś nie ciągneło mnie nigdy do niej
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam do czynienia z tą książką, ale mam ją w planach. Ja zabieram się za "Nieznośnego milionera" :)

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam sporo recenzji tej książki, ale jakoś...chyba to już nie dla mnie. Chyba za stara jestem;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna książka, uwielbiam tego typu lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wreszcie przyszło jakieś powiadomienie na maila :D Rozumiem, że pewnie miałaś dużo nauki w tym czasie. Książka prezentuje się dosyć fajnie, na pewno warto ją przeczytać.

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zapraszam na mojego Bloga

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki nie czytałam, ale oglądałam film.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I read the trilogy and I remember liking the first one very much.
    By the way, I followed your blog, I hope to see you on mine too. Have a great day!

    https://sarahrizaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam pozycji i pierwszy raz widzę, co nie zmienia faktu, że .. podoba mi się! Skusze się ☺
    ps. zapraszam na Ig - nowa zabawa u mnie ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Serię znam, ostatni tom został mi do przeczytania ;) A aktualnie czytam "Wielką samotność" Hannah :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Many Thanks for the shared this informative and interesting post with me.
    Krunker 2020 |io Games Mods 2020|Slither 2020|Slither io tools 2020

    OdpowiedzUsuń
  13. nie czytałam tej książki ale tak jak piszesz, wydaje się być lekka łatwa i przyjemna ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o tej serii jednak na ten moment nie mam ochoty na młodzieżówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. I follow you # 134 , follow back?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Próbowałam ją kiedyś przeczytać, ale bardzo szybko mnie znudziła.. Bardzo lubię młodzieżówki, ta najwidoczniej nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam, że oglądałam pierwszy film na netflixie i na pewno zobaczę drugą część, ale jednak szkoda byłoby mi czasu na taką książkę, bo to jednak nie do końca moje klimaty :(
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  18. kocham tą książkę teraz czekam na drugą część filmu:)

    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  19. Książki nie mam w planach, ale film chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. oglądałam film! a chętnie bym i przeczytała książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam w planach obejrzeć film!:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam, filmu też nie widziałam. Ale planuję obejrzeć. Książka w tym stylu raczej nie dla mnie.
    Ja wolę ambitną literaturę trzymającą w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Od dawna ciekawi mnie ta książka ale jakoś nie mogę się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książki nie miałam okazji czytać, ale oglądałam film.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Wyglada na lekka, przyjemna młodzieżówkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dużo było tej książki wszędzie, po filmie więcej a po drugiej części jeszcze więcej ;p aż samej mnie kusi zobaczyć czy podejdzie ale tak czytam opisy i nie jestem pewna czy mój klimat. Może jeszcze dam jej szansę jak wpadnie w moje ręce (a w bibliotece była ;p). Dlatego też wybacz ale nie przeczytam najnowszego posta, żeby sobie spojlerów nie robić :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń