Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 15 sierpnia 2020

"Bramy piekieł zostały otwarte i na świat wylały się hordy demonów" - Droga Dusz

 
Pierwszy dzień mojej pierwszej wakacyjnej pracy już za mną. Osiem godzin w pełnym słońcu i ciągłe nachylanie się nad krzakami z borówką trochę dały mi w kość. Ale satysfakcja ze swoich pierwszych, własnoręcznie zarobionych pieniędzy jest niepowtarzalna. Ale to może temat na inny post. Bo dzisiaj chciałam porozmawiać o demonicznej apokalipsie w "Drodze Dusz".

Recenzja może zawierać spoilery dotyczące wcześniejszych części!!!

Jeżeli jeszcze nie czytałeś/aś opinii o poprzednich częściach, zapraszam Cię do Pustej Nocy, Czerwonego Słońca i Trzynastego Księżyca.



Jak się okazało Pierwszy miał rację. Nadszedł trzynasty księżyc, a wraz z nim przyszła potężna wichura i inwazja słowiańskich demonów. Stwory, których nikt już nie pamięta zaczynają atakować niczego nie świadomych mieszkańców. Wszędzie panuje chaos wywołany brakiem prądu i wody, dlatego dziwne zgony zaczynają niepokoić mieszkańców miasteczka. Wszyscy szukają winnego odpowiedzialnego za tak brutalne morderstwa, jednak mało kto wie, że za tym wszystkim stoi Nija-  słowiański bóg zaświatów.
Maga i Feliks starają się z całych sił nie dopuścić do kolejnych ataków nawich. Jednak to demony mają przewagę liczebną, a do tego pewien element zaskoczenia. Dwójka żniwiarzy staje do walki z coraz to nowszymi stworzenia, których imienia nikt już nie pamięta, a co za tym idzie nikt nie zna sposobu na ich skuteczne pokonanie. I to właśnie brak tej wiedzy zaprowadził główną bohaterką do zaświatów. 

" Nagle cała ta sytuacja wydała mu się zabawna. Był jak dziecko, które ledwie nauczyło się chodzić i atakowało plastikową łyżeczką dorosłego, zaprawionego w bojach mężczyznę. "


W tej części akcja głównie toczy się w Nawi, do której Magda przybywa już drugiej nocy po inwazji. Niestety nie zdążyła się zbyt długo nacieszyć nowym ciałem. Spotyka tam Pierwszego, który zna sposób na powrót do świata żywych. Jednak jak zwykle jest tajemniczy i dosyć niechętnie dzieli się wiedzą. A do tego zostawia ją samą z pokonaniem Niji w jego własnym królestwie. 

" Obawiała się tego, co na nią czekało, a jeszcze bardziej, że nie czekało na nią nic. Że ta nikła nadzieja, którą zachowała gdzieś w głębi siebie, legnie w gruzach"


Przyznam, że dosyć szybko domyśliłam się gdzie trafiła Magda. I powiem Wam, że zaświaty bardzo mnie zainteresowały. Z zapałem wczytywałam się w opisy tego jak funkcjonuje, jaki ma wpływ na świat żywych i przede wszystkim jak radzą tam sobie ludzie. Razem z główną bohaterką uczyłam się sztuczek i zasad przydatnych do przeżycia w tej krainie. A prócz tego w zaświatach pojawiają się bohaterowie, o których myślałam, że się już nie pojawią, co było dla mnie miłym zaskoczeniem. 

" Kim byli dla niej znajomi, których spotykała codziennie przez ostatnich kilka lat? Czy którykolwiek z nich zaryzykowałby dla niej życie? Czy rzuciłby się jej na ratunek, gdyby zaatakował demon? Szczerze w to wątpiła. Tylko ludzie, których poznała w Wiatrołomie, byli gotowi na takie poświęcenia. To była prawdziwa przyjaźń."


Jednak w Drodze Dusz dostajemy również opis wydarzeń w Wiatrołomie. Sytuacja tam staje się coraz bardziej napięta a wszyscy szukają kozła ofiarnego odpowiedzialnego za całe to zamieszanie. Strach i frustracja mieszkańców mogą doprowadzić do jeszcze gorszej katastrofy.
 

" Nie kłóciła się. Wiedziała, że wszelki dyskusje z Pierwszym są bezcelowe. On i tak zawsze myślał swoje i swoje robił, nie przejmując się innymi ani nie pytając ich o zdanie."

 

Po śmierci Magdy możemy zaobserwować załamanie jakie przechodzi Feliks. Tym razem opis jego przeżyć jest bardziej rozbudowany i widać jak głęboka łączy ich więź. Trochę zabrakło mi tego przy dwóch pierwszych częściach, ale autorka mi to zrekompensowała, bo dochodząc do tej sceny w kącikach oczu czaiły się łzy. 

" Opadł na podłogę, a jego ciałem wstrząsnął szloch. Kochał ją jak własną córkę, była dla niego najlepszą towarzyszką, tylko ona potrafiła rozbawić go do łez i rozzłościć, aż krew się w nim gotowała. A teraz odeszła. I już nigdy nie wróci."


W tym tomie niebezpieczeństwo jest wprost na wyciągnięcie ręki. Niewiedza przestała chronić, a ataku ze strony demona może spodziewać się każdy. Do tego ciągle dochodzi kwestia pokonania słowiańskiego boga, ale czy Niję można w ogóle zabić?

Książkę oceniam na 10/10

Interesujecie się mitologią? Jeśli tak, to którą konkretnie?


imageimageimage

Pozdrawiam image
https://www.instagram.com/_bluue_butterfly_/https://www.facebook.com/PannaBluueButterfly/?ref=bookmarks

komentarze

  1. Wow, 10/10 to świetna ocena. A ja ciągle zwlekam, sięgając po coś innego. Ale już niedługo zacznę serię, obiecuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba gdzieś mi się obił ten tytuł o uszy. Ale samo to że pojawia się tam moja ukochana mitologia grecka sprawia że mam ochotę po nią sięgnąć :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale w tej pozycji pojawia się mitologia słowiańska, również bardzo ciekawa. 💙

      Usuń
  3. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam twórczości tej autorki, ale to dlatego, że to nie moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie interesuję się mitologią, więc książka nie dla mne, ale wierzę, że dla tych którzy lubią to będzie to cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. This book look very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/ysl-rouge-pur-couture-17-rose-dahlia.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka zbytnio nie jest dla mnie, jednakże na pewno znajdzie swoich czytelników :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się w końcu wziąć za tą serię!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam i mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już tyle razy czytałam ostatnio tej książce, że chyba czas się za nią zabrać. Zwłaszcza, że mówisz o niej w samych superlatywach!

    Zapraszam: czytanko.pl
    P.S Są wyniki konkursu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż nie mogę uwierzyć, że udało mi się wygrać! 💙

      Usuń
  11. Mam w planach! Nie czytam recenzji, bo jak napisałaś zawiera spoilery :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się zbieram jak sójka za morze do lektury tej serii, ale widzę, że chyba będę musiała nadać jej wyższy priorytet, bo sporo dobrego mnie omija :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z przyjemnoscia siegne po wszystkie. Bardzo lubie ta tematyke. Czuje sie skuszona dopisuje zatem do listy must read.

    OdpowiedzUsuń